Ramadhan dengan Set Puasa Shaklee

 Assalamualaikum semuaaa. 

Lebih kurang 2 minggu lagi kita akan memasuki bulan Ramadhan. Bulan penuh rahmat dan keampunan yang ditunggu tunggu setiap tahun. 
Ada kira tak berapa hari lagi nak masuk Bulan Puasa? Tak sabar rasanya. 


Allahumma Baligna Ramadhan, merupakan doa dan pengharapan bagi seseorang muslim itu bahawa mereka mengidam, dan tamakkan limpahan rahmat dan pengampunan dari Allah pada bulan Ramadhan. 
InshaAllah semoga Allah sampaikan kita semua kepada Ramadhan 1444H. Semoga Ramadhan kali ini lebih baik inshaaAllah . 


Sahabat sekalian, disini saya juga ingin kongsikan saya persediaan sambut Ramadhan dengan supplement Shaklee. Alhamdulillah Shaklee dah sediakan mealplan terbaik untuk kita follow pada bulan Ramadhan ini. Sesuai jugak bagi mereka yang dalam misi kurus sihat. 

Jom Berpuasa dengan SET PUASA SHAKLEE! Ianya semudah 1-2-3! 

“Kini lebih mudah sahur dengan Shaklee!”
“Puasa lebih bertenaga”
“Set Puasa Shaklee membantu sangat masalah gastrik ketika puasa!”
“Sahur dengan Shaklee, berbuka pun dengan Shaklee, tak rasa lesu langsung”

Boleh singgah click video Feedback Berpuasa dengan Shaklee






Set Puasa Shaklee Untuk Puasa Yang Mengenyangkan, Bertenaga dan Kekal Hidrasi. 
Jom siapkan diri kita dengan nutrisi lengkap set puasa Shaklee. 

Saya highlightkan kepada 3 item yang best diambil untuk ibu ibu yang mengandung, menyusu dan berpantang di mana saya sendiri memang amalkan dan sudah merasai keberkesanannya. Tahun ni masuk tahun ke 3 saya berpuasa dengan Set Puasa Shaklee

Memang highly recommend! 

1. ESP - Energising Soy Protein

Protein tumbuhan yang berkualiti yang sesuai diminum ketika bersahur. Kelebihan protein tumbuhan ni ia tidak mengandungi lemak dan kolestrol berbanding protein haiwan. 
Maknanya protein tumbuhan lebih sihat.

ESP ada kandungan kalsium 500mg setiap hidangan. 
Kalsium harian yang diperlukan badan 45-67g protein 

Kesan POSITIF yang dapat di rasai kesan dari pengambilan ESP semasa berpuasa ialah:-
  • Membantu mengekalkan tenaga berpanjangan
  • Membantu kita melapik perut dan menahan rasa lapar kerana ia menghasilkan mukosa sebagai pelindung kesan asid hidroklorik dalam perut.



Protein yang memiliki khasiat lain seperti vitamin B, kalsium dan zat besi yang turut berperanan dalam memberikan tenaga berpanjangan. ESP Soy Protein memberikan nutrisi seimbang dengan 
  • 14 gram Protein
  • 9 jenis asid amino
  • Tinggi kalsium
  • Rendah GI
  • Zero trans lemak dan kolestrol
Nak share sedikit pengalaman saya berpuasa tahun lepas, berpuasa sambil menyusukan anak kedua. 
Beza sangat kalau tak bersahur dengan ESP. Letih tak boleh nak cerita. Kekadang tu rasa gigil kalau dah pukul 3 petang ke atas. 

Bila baby kuat menyusu pulak, memang nak masuk petang tu bateri dah start lemah. Lembik sangat rasa. Terus flat. Puasa tetap puasa. 😂

Alhamdulillah selepas amalkan konsisten ESP, MasyaAllah memang rasa lain la. Paling best minum time sahur plus dengan kurma, kekadang tak ambil nasi. Badan cergas, bertenaga, perut rasa selesa jer. Kenyang lama Alhamdulillah. 

Walaupun anak kuat menyusu, kita masih bertenaga. Sebab bila amal ESP, susu badan jadi lebih pekat. Bayi menyusu dia pun cepat kenyang, kuranglah meragam. 
Itu yang ESP ni mesti ada bila tiba Ramadan. Walaupun tak minum setiap hari, namun mesti ada. Time menyusu memang tak tinggal lah. Dah jadi BFF bagi ibu menyusu. 

Memang lain effect dia. Belum cuba harus cuba. Plus rajinlah. Boleh juga buat overnight oat. Cuma saya suka minum suam panas blend sekali dengan kurma. Cukup dah. Perut rasa penuh. 

InsyaAllah boleh buat kerja rumah dengan senyuman jer dan tenang. Badan jadi fit dan maintain. 

2. CINCH SHAKE

Sama seperti ESP, Cinch Shake juga bagus untuk mereka yang nak berpuasa. Boleh diminum masa sahur. Saya suka cinch shake ni sebab ada 20 jenis vitamin dan mineral penting untuk badan. Walaupun puasa tapi badan kita cukup semua nutrisi. 

Juga ada 6gm serat dan indeks glisemiks yang rendah (22-16) membantu kita kenyang lama dan badan kekal bertenaga.



3. PERFORMANCE DRINK

Penting untuk kekal hidrasi dengan pengambilan air mencukupi dan sebaiknya menggunakan air yang mengandungi elektrolit. Ini adalah untuk memberikan penghidratan segera dan menyediakan tenaga yang berterusan.


Antara manfaat pengambilan air yang mengandungi elektrolit ia mampu menyegarkan dan menghilangkan dahaga dengan kadar segera. 

Fakta Shaklee yang menarik tentang Performance Drink ni, NASA Amerika Syarikat berkolaborasi dengan Shaklee untuk mencipta minuman cegah dehidrasi untuk angkasawan NASA di angkasa yang alami dehidrasi yang teruk bila ingin memasuki bumi sehingga pengsan.

Sebab diorang nak kekalkan hidrasi dalam bdn tanpa minum byk air dgn kerap. Sebab kat space tak boleh dpt air sesuka hati. Bila minum Air performance drink Shaklee ni minum sikit dah hilang dahaga. Dan kekal takde dahaga dlm tempoh yang lama.

Sesuailah utk kita berpuasa. Boleh minum ketika berbuka dan bersahur.

Sesuai jugak untuk yang bekerja di bawah terik matahari, tak perlu risau lagi dengan haus yang melampau. Pesakit gout juga boleh amalkan Performance Drink untuk pastikan bendalir yang cukup untuk singkirkan asid urik yang tinggi dalam badan. 

 

Ada 2 perisa Performance Drink yang menyegarkan, Lemon Lime dan juga perisa Orange

Coach nutrisi pun ada menasihati untuk kita lebihkan protein, fiber dan lemak dalam pemakanan lebih lebih lagi ketika berpuasa untuk kesan kenyang yang lebih lama. Dan semestinya tujuan mereka untuk  nak lagi sihat dan fit. 

Elakkan bersahur dengan makanan yang berminyak dan pedas. Ianya boleh menyebabkan masalah penghadaman dan terdedah dengan risiko cirit birit dan merasa dehidrasi. 

Ambil peluang dengan Set Puasa Shaklee ini kerana penyediaan yang lebih mudah, lebih bernutrisi dan lebih memberi manfaat untuk tubuh anda. 

Riwayat Bukhari dan Muslim, “Bersahurlah, sesungguhnya pada sahur itu ada keberkatan”. 

Sabda Nabi juga diriwayatkan oleh Imam Ibn Hibban, “Sahur itu seluruhnya berkat, maka itu janganlah kalian meninggalkan walau hanya seteguk air, sesungguhnya Allah dan para malaikat mendoakan orang orang yang bersahur”. 

         ======================================================

BERITA BAIK UNTUK ANDA! 
Promosi Best Bulan Mac Sempena Puasa 

Set Puasa Shaklee ada penjimatan sehingga 36% dan Cinch Shake penjimatan sehingga 34%. MashaAllah best sangat tawaran ini. Berganda ganda diskaun untuk sahabat semua! 



 Harga Bukan Ahli : RM512.50
Promosi:RM325.00

=======================

Harga Ali : RM410.00
Promosi : RM260.00


Kepada yang nak JOIN MEMBER, MasyaAllah lagi berbaloi, total hanya : RM305 sahaja termasuk pos, FREE Shaker Eksklusif dan menikmati penjimatan 20-30% untuk semua produk Shaklee seumur hidup selagi mana aktif.


CINCH TWIN PACK
Harga Bukan Ahli : RM380
Promosi : RM250
===========================
Harga Ahli : RM310
Promosi : RM200


Kepada yang nak JOIN MEMBER lagi berbaloi dan best, total hanya : RM245 sahaja, termasuk pos,
FREE Shaker Eksklusif dan menikmati penjimatan 20-30% untuk semua produk Shaklee seumur hidup
selagi mana aktif.


Nak order Set Puasa Shaklee? 

Jom kita tengok pula Koleksi TESTIMONI-TESTIMONI, kenapa mereka sukanya?
Klik pada gambar ye untuk paparan lebih besar.





Selamat Menunaikan Ibadah Puasa buat seluruh umat islam di dunia. 

#shakleekualaterengganu 
#shakleeterengganu #shakleebukitpayong
#blogmegashaklee 
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023















Comments

  1. Alhamdulillah, best kan berpuasa dengan Set Puasa Shaklee. Jemput blogwalking saya juga ya di sini http://sakinahms.blogspot.com/2023/03/pengalaman-berpuasa-di-bulan-ramadhan-dengan-set-puasa-shaklee.html

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts