Keunikan dan Keistimewaan Vivix Shaklee


Masa mula mula join Shaklee dulu, saya daftarkan diri sebagai pengedar Shaklee. Sejujurnya saya tak faham apa kelebihan yang ada dalam Vivix Shaklee. Orang kata Ratu Shaklee adalah Vivix. 

Lagi terkejut saya bila tengok harga Vivix ni. Ye lah harga lebih mahal dari satu gram emas. Kalau tengok dengan mata kasar hanya mampak macam cecair biasa bewarna ungu. 



Sehingga lah saya cuba sendiri Vivix Shaklee ketika berpantang. Masa hujung hujung kehamilan saya stanby siap siap Vivix nak consume time berpantang. 

Saya sangat teruja nak tahu apa yang menyebabkan Vivix Shaklee ni begitu unik dan istimewa, ramai peminat dan pengguna tegar walaupun harga dia begitu.
Bila saya buat bacaan, belajar dari ahli nutrisi serta saintis yang terlihat dalam proses penciptaan Vivix, sebenarnya harga Vivix Shaklee jauh lebih  berpatutan dengan kualiti yang ada dalam Vivix.

Keunikan Vivix Shaklee

1- Bahan bahan yang sangat premium

Kalau tengok bahan bahan dalam Vivix, semuanya jarang dan susah didapati. Kalau ada pun harga dia agak mahal. 

Anggur Mucscadine 

Tinggi kandungan antioksidan dan polifenol

  • Meningkatkan daya hidup dan pengeluaran tenaga kepada peringkat sel
  • Mengawal atur tahap glukosa darah yang sihat
  • Menghalang dan mengurangkan pertumbuhan sel yang tidak normal


Lobak Ungu

Mengandungi polifenol dengan ciri antioksidan yang berkuasa
  • Menggalakkan penglihatan yang sihat
  • Meningkatkan keanjalan kulit
  • Mengurangkan keradangan 
Elderberi Eropah

Mengandungi polifenol aktif yang mempunyai ciri antioksidan, antiradang dan antivirus. 
  • Meningkatkan imuniti badan
  • Antibakteria dan antivirus
  • Menggalakkan perkembangan sel yang sihat dan normal
Anggur Ungu

Kulit dan biji anggur adalah sumber polifenol yang baik. 
  • Meningkatkan kesihatan mata
  • Menggalakkan kulit yang muda dan sihat
  • Melancarkan peredaran darah
  • Mengekalkan paras gula dalam darah yang sihat.



Buah buahan jenis beri banyak beri manfaat untuk kesihatan kita

Walaupun boleh dapat bahan di tempat lain, tapi untuk hasilkan sebatian seperti Vivix Shaklee adlaah mustahil sebab cara pemprosesannya sudah dipatenkan oleh Shaklee. Takde company lain boleh tiru. 

Proses untuk mengeluarkan polifenol dari kulit anggur muscadine pun perlu yeluti dan ada teknik tertentu untuk mengelakkan polifenola yang kaya dengan antioksidan itu mengalami kerosakan. 
Sejujurnya dulu saya ingatkan boleh dapat dari buah buahan, tak perlu Vivix shaklee dan supplement lain. Rupanya saya silap besar. 


2- Kajian Keberkesanan

Vivix Shaklee dihasilkan dari kajian keberkesan tentang Polifenol untuk kesihatan tubuh badan. Dalam Vivix Shakee, ada anggur muscadine sebagai bahan utama yang sangat kaya dengan polifenol. Ia mempunyai kandungan antioksidan tertinggi antara yang lain. 

Anggur Muscadine

Anggur yang jadi bahan utama dalam Vivix Shaklee mungkin yang paling sedap. Ada banyak  kajian tentang anggur muscadine antaranya membantu merencatkan sel kanser. 

Kehebatan anggur muscadine yang Allah cipta, tak ada dalam buah lain. Ia mempunyai kromosom lebih, kulit yang lebih tebal membuktikan ketahanannya yang memang tinggi dengan antioksidan. 


 Kulit anggur muscadine grape yang lebih tebal berbanding anggur lain

3- Landmark Study


Berdasarkan Landmark Study iaitu kajian dari seorang pemenang hadiah Nobel dalam bidang perubatan tahun 2009, iaitu Dr Elizabeth Blackburn membuktikan pengguna dan pengamal Vitamin Shaklee mempunyai tahap kesihatan yang lebih baik berbanding yang tidak mengamalkan vitamin Shaklee. 


Telomere Study

Dalam telomere study, satu kajian tentang panjang telomere, iaitu bahagian hujung yang menjadi pelindung pada DNA dalam tubuh badan manusia. 


Pemendekan telomere yang lambat memberi tahap kesihatan yang baik

Kajian ini mengambil kira mereka yang berumur antara 30-79 tahun yang mengambil supplement dengan banyak setiap hari dan mereka yang tidak merokok dan tidak obesiti. 

Keputusan kajian menunjukkan pengambilan vitamin seperti Omega -3, multivitamin, vitamin D dan polifenol mampu melambatkan pemendekan telomere.

3- Dipatenkan oleh Shaklee sendiri

Proses pengekstrakan polifenkl dari anggur muscadine adalah untuk menghasilkan Vivix yang dipatenkan oleh Shaklee. Maka memang tak akan dapat jumpa yang setara dengan Vivix. Maksud paten, formulasinya telah didaftarkan dan tak akan sama dengan produk lain. 

4- Melindungi Badan dari Penyakit 

Polifenol telah terbukti melindungi tubuh badan dengan cara

Meningkatkan tenaga dari dalam sel

Polifenol dalam Vivix membantu meningkatkan penghasilan mitokondria, iaitu rumah tenaga dalam sel badan. Semakin banyak mitokondria dihasilkan semakin bertenaga sel badan kita. 

Meningkatkan fungsi sel

Pengambilan polifenol menghalang dari pembentukan protein AGE (Advanced Glycation End Products), iaitu terhasil bila badan kita terdedah dengan gula dalam diet harian. 

AGE ialah bacaan yang menunjukkan proses penuaan dan boleh jadi sebagai indikasi untuk penyakit seperti kencinh manis, buah pinggang, sakit jantung dan Alzheimer’s

Kajian juga menunjukkan pembentukan Protein AGE mampu dikurangkan sehingga 80% dengan pengambilan polifenol dari anggur muscadine. 

Mengurangkan keradangan dan meningkatkan pertahanan sel

Pengambilan polifenol mampu mengurangkan tindak balas keradangan. Keradangan ialah tindak balas sistem pertahanan kepada jangkitan atau gangguan dengan ciri ciri berikut : 
  • Kepanasan
  • Bengkak
  • Sakit
  • Kemerahan

Walau bagaimana pun Vivix Shaklee ni bukan lah ubat untuk merawat. Pengambilan Vivix secara konsisten sewaktu badan masih sihat dalam usaha untuk kekal sihat walaupun umur semakin meningkat. Hargai lah nikmat dan amanah yang diberi Tuhan ni. 


Jom sertai keluarga Shaklee kami hari ini! Jika anda pergi ke branch atau HQ Shaklee dan nak register menjadi ahli Shaklee, boleh isi link ini siap-siap ye. Nanti boleh dapat diskaun 25% terus tau. 

Klik untuk DAFTAR AHLI

#blogmegashaklee
#shakleetriumph2023
#shakleethrive2023
#feelyoung #polyphenols #coolparents #myyouthfulpower
#shaklee #shakleemalaysia

Atifah Muhammad ID : 1276547
No tel: 0199357375
Your trusted Shaklee Independent Distributor
Shaklee Business Leader
Shaklee Terengganu/Kelantan 

PENAFIAN : Semua penulisan tentang produk dan testimoni yang dikongsi di blog ini bukan bertujuan untuk merawat dan menyembuhkan penyakit. Sebarang masalah kesihatan mestilah diajukan kepada pakar perubatan yang diiktiraf.

Comments

Popular Posts