VITAMIN E : VITAMIN PENTING UNTUK WANITA

 


Sama seperti Vitamin C, Vitamin E juga terkenal untuk kecantikan. Sebab itulah Vitamin E ni penting untuk kalangan wanita yang berusia 20 tahun dan ke atas. Selain untuk kecantikan, ia juga tinggi dengan kandungan antioksidan yang merupakan tokoferol. 

Vitamin E adalah sejenis vitamin larut lemak dan vitamin antioksidan yang sangat berkuasa yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh kita. 

SUMBER MAKANAN VITAMIN E


Antara sumber makanan yang mengandungi Vitamin
  • Minyak sayuran
  • Sayuran berdaun hijau gelap
  • Bijirin
  • Beras perang
  • Makanan dari jagung
  • Telur
  • Rumpai laut
  • Susu
  • Oat
  • Ubi kentang
  • Gandum
BAGAIMANA VITAMIN E MENINGKATKAN KESIHATAN WANITA

1. Meningkatkan kesuburan wanita



Kebaikan Vitamin E untuk sistem pembiakan wanita adalah untuk meningkatkan ketebalan endometrium yang mana ianya salah satu punca ketidaksuburan wanita iaitu lapisan nipis rahim.

Pengambilan Vitamin E yang mencukupi setiap hari boleh meningkatkan aliran darah ke arteri dan meningkatkan ketebalan lapisam rahim sekaligus meningkatkan kesuburan wanita. 

2. Meningkatkan kesihatan jantung


Vitamin E adalah sumber antioksidan yang tinggi mampu menghalang selaput sel. Selaput sel sangat penting dalam mengekalkan kesihatan kita. Ia ibarat pertahanan kita. Jika selaput sel ini ‘bocor’ akibat serangan radikal bebas, ia akan menyebabkan kerosakan pada sel sel jantung. 

Dengan adanya vitamin E, ia ibarat askar yang menghalang kerosakan sel sel otot jantung yang sediakala lemah (selepas serangan jantung) agar kerosakan pada sel jantung ini tidak berlanjutan.

Sumber : Dr Zubaidi

3. Mencantikkan kulit secara sihat



Bercakap pasal kulit cantik ni semua orang suka. Vitamin E penting untuk kulit yang sihat selain dari Vitamin C. Terkenal sebagai Vitamin Awet Muda, ia membantu melambatkan proses penuaan kulit dari dalam. Sebab tu banyak losyen dan krim di pasaran mengandungi vitamin E. ia membantu meremajakan kulit dan mengurangkan kesan garis halus dan kedutan. 

Vitamin E sangat terkenal bagi yang ada masalah parut seperti bekas jerawat, parut lepas pembedahan dan strecth marks, pengambilan Vitamin E sangat digalakkan kerana ia mampu memulihkan struktur kulit, tona kulit menjadi lebih sekata. 

APAKAH VITAMIN E TERBAIK DI PASARAN


Vitamin E keluaran Shaklee mengandungi selenium dari sumber semulajadi yang mudah diserap ke dalam badan. Selenium dalam Vitamin D berfungsi untuk meningkatkan penyerapan Vitamin E. Didatangkan sekali dengan ekstrak biji anggur yang mampu untuk mencegah kanser menjadikan vitamin E lengkap dengan nutrisi yang hebat dan berkualiti tinggi. 

BAGAIMANA NAK ORDER VITAMIN E SHAKLEE

Sebotol Vitamin E mengandungi 120 kapsul
Harga Pasaran : RM160
Harga Ahli : RM128

KLIK SINI untuk daftar keahlian. Percuma atau Bayaran Rm35. 

Boleh whatsapp untuk order dan consultation 

#shakleeterengganu
#shakleebukitpayong
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#shakleecodterengganu

PENAFIAN : Semua penulisan tentang produk dan testimoni yang dikongsi di blog ini bukan bertujuan untuk merawat dan menyembuhkan penyakit. Sebarang masalah kesihatan mestilah diajukan kepada pakar perubatan yang diiktiraf.

Comments

Popular Posts