Kurus Sebelum Raya? Pastinya Boleh dengan Set Kurus Shaklee!

 Assalamualaikum wbt sahabat blog saya. 

Bertemu lagi kita di entry kali ini saya nak bantu sahabat semua untuk kurus sebelum raya. Menjadi kebiasaan kita nak kelihatan cantik dan kurus sebelum hari raya, time raya lah kita nak berjumpa dengan sahabat handai, saudara mara, kawan kawan lama.

Tapi bersediakah kita nak berjumpa dengan makcik makcik onion? 🤣

“Nampak berisi sekarang, mengandung ke? “

“Gemuknya kau sekarang”

Dan pelbagai lagi sindirian manja yang mengingatkan berat badan kita yang bertambah. 



Nak kurus sebelum raya? Masih sempat lagi, misi utama Set Kurus Shaklee adalah untuk menguruskan dan mengekalkan berat badan dengan lebih fit dan sihat. Di samping mendapatkan bentuk tubuh yang lebih fit dan menawan serta menjngkatkan tenaga dan kecergasan tubuh badan. Semua ni menyumbang kepada keyakinan dan fokus kita dalam menjalani kehidupan seharian. 




Hmmm. Risau tengok statistik obesiti di Malaysia. Mungkin sebab gaya hidup yang terlalu sibuk, kurang exercise dan tak jaga pemakanan. 

Bila berat badan berlebihan, kita perlu risau. Sebab apa? 
Obesiti membawa : 
  • Strok
  • Gangguan hormon
  • Kolestrol
  • Darah tinggi
  • Diabetes
  • Kematian pra matang
  • Serangan jantung
  • Fatty liver
Itu sebab utama kena kurus, nak elak penyakit kronik. Selain tu, kegemukan akan membuatkan pergerakan terbatas. Kegemukan boleh menyebabkan mudah sakit lutut, nak beribadah jadi sukar terpaksa menggunakan kerusi. 

Kurus Tanpa Berlapar

Ada orang nak kurus tapi tak mampu nak disipilinkan diri, asyik craving, akibatnya journey nak kurus tu terhenti di tengah jalan. Tak mampu nak konsisten. 
Tak lama lagi nak puasa, bulan puasa adalah waktu terbaik untuk melatih diri dan perut kita. Nak elakkan rasa menggigil dan craving waktu berpuasa boleh amalkan Set Puasa Shaklee

Antara kelebihan berpuasa dengan shaklee
✅Rasa lebih bertenaga
✅Kenyang lebih lama
✅Tak rasa lapar yang melampau
✅Kurang dahaga
✅Tak lemah longlai


Set Hello New You membantu kita mencapai matlamat kurus sebelum raya, dengan 4 cara yang sangat mudah.



Diantara Set Kurus Shaklee yang boleh anda amalkan dalam bulan puasa yang akan menjelang ialah Set Hello New You Shaklee. Diantaranya produk yang terkandung dalam set ini iaitu Cinch Shake, Herb Lax, Omega Guard, dan Lecithin. 4 Sekawan ni memang elok sangat untuk bantu kita turunkan lemak dan kolesterol jahat dalam badan. Jom kita ketahui manfaat yang dapat kita dapatkan dari set ini. 

  • CINCH SHAKE


Cinch Shake membantu kita kenyang lebih lama. Cinch Shake ni ialah protein soya yang berkualiti tinggi dan juga non GMO. Cinch mengandungi Luecine untuk membina otot semasa menurunkan berat badan. Ianya juga berfungsi sebagai meal replacement. Istimewa Cinch bantu kita kehilangan inci dengan lebih cepat. Cinch membekalkan tenaga yang berpanjangan. Jadi selama berpuasa kita tetap bertenaga dan boleh lakukan aktiviti dengan penuh semangat sepanjang berpuasa.

  • OMEGA GUARD

Omega guard membantu menurunkan berat badan berlebihan, menggalakan kadar kolestrol yang sihat dan stabilkan tekanan darah. Ia juga membantu mengawal hormon leptin iaitu hormon yang berperanan mengawal selera makan dan meningkatkan metabolisme badan. Bila kita consume Omega disertai dengan senaman ia bantu dalam proses pembakaran lemak dengan cepat. Lepas makan Omega, cuba buat senaman, lencun peluh habis keluar. Bestt! Korang kena cuba. 
  • HERBLAX


Apa yang kita makan dan berapa banyak yang kita makan memainkan peranan yang sangat penting untuk turunkan berat badan. Tetapi, mengambil langkah untuk menambah baik pencernaan dan sistem penghadaman boleh membantu kita untuk menyerap nutrisi yang kita dapat dari makanan dengan lebih baik yang mana dapat membantu dalam proses menurunkan berat badan. 

Herblax ialah gabungan herba semulajadi untuk memudahkan kita membuang air besar serta melancarkan sistem pencernaan. Ia juga bantu menggalakkan pergerakan usus yang lebih sihat. Dengan Herblax Shaklee kita boleh mendapatkan sistem penghadaman yang lebih baik. Makanan yang kita makan tak disimpan lama hingga menjadi toksin yang akhirnya buatkan kita susah turun berat badan.  

  • LECITHIN

Fungsi Lecithin dalam proses menurunkan berat badan adalah memecahkan lemak lemak degil. Ia bantu mencegah dari pengumpulan lemak di dalam bati dan menyingkirman toksin daripada hati. 
Lecithin juga membantu pecah pecahkan lemak dari makanan menjadi lebih kecil, mudah dihadam dan tidak menjadikan timbunan lemak yang baru. 

Bila kita makan Lecithin, tubuh akan menukarkan senenis zat bernama “choline”. Fungsi choline ni adalah untuk tingkatkan metabolisme badan kita.

Testimoni Kurus dengan Set Kurus Shaklee

Jom saya kongsikan kisah mereka yang berjaya pecah lemak dan kurus dengan Set Kurus Shaklee. Semoga jadi inspirasi dan motivasi bagi mereka yang nak kurus di luar sana. 


MashaAllah dasyatnya result bila amalkan Set Kurus Shaklee. Kak Yah ni berusia 55 tahun, berjaya lose weight 34kg dengan mengamalkan Intermittent Fasting, menu harian suku suku separuh dan disiplin mengamalkan Set Kurus Shaklee. 

Korang tengok sendiri betapa bezanya saiz badan kak Yah. Terlalu berbeza. 

Terima kasih kak Yah sudi share testimoni yang amat bermanfaat. Kak Yah yang berusia pun boleh kurus, apatah lagi kita yang masih muda kan? Tahap metabolismes kita pun masih lagi tinggi. 

Jom korang! Kuruskan badan ni sunnah. Islam pun tak suka umatnya gemuk dan sakit. Tubuh ni pinjaman dari Allah. Wajib kita jaga dengan baik.

Lagi testimoni set kurus dari sahabat blog Ifah. Proven result korang! Click sini


Hello New You Set 


Dengan pembelian set ini (RM353), korang akan dapat
✅Percuma 1 tong Cinch Shake (Jimat RM165)
✅Percuma Keahlian (Jimat RM35)
✅ Percuma Postage (Jimat RM10)
✅Percuma Shaker (Jimat RM15)

Total penjimatan adalah sebanyak RM225. Banyak sangat kan? Jadi jom grab sekarang sebelum offer ni tamat. Bukan saja boleh kurus sebelum raya, tapi bonus dapat kulit cantik dan berseri. 


Bagaimana Nak Order Set Kurus Shaklee? 

Boleh hubungi saya Atifah Muhammad Whatsapp 0199357375. 

#projekmegablogshaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023
#pengedarshakleeterengganu


 

















 



Comments

Popular Posts