Tips Bekerja Dari Rumah

 


Tahun 2023 antara tahun paling mencabar buat kita semua selepas pandemik melanda dunia 2 tahun lepas. Tambah lagi dengan keadaan ekonomi sekarang, semua orang pasti mencari pelbagai alternatif untuk menjana pendapatan tambahan

“Duduk rumah bukan boleh buat apa. Kalau pergi kerja boleh jugak dapat duit untuk tampung keperluan harian”

Sebenarnya ramai yang buntu sebab mereka tak tahu dan tak nampak jalan. Sedangkan banyak alternatif yang boleh dilakukan untuk mencari peluang jana pendapatan. 

Selagi mampu, kita buat lah. Demi kelangsungan hidup, nak beli makanan untuk sekeluarga, beli susu, pampers anak, bayar sewa rumah, bayar hutang kereta rumah, bil utiliti dan sebagainya. 

Banyak sebenarnya peluang bekerja dari rumah salah satunya saya pernah kongsikan di entry saya sebelum ni, boleh baca DISINI

Jadi entry kali ini saya nak kongsikan 5 tips bekerja dari rumah. 

1- DISIPLIN

Paling penting kena ada disiplin. Bekerja dari rumah ni agak mencabar. Ada banyak benda yang kita kena buat terutama ibu yang ada anak dan tanggungjawab urus rumah. Contohnya sediakan jadual kerja supaya lebih teratur. 

Dengan ada perancangan bekerja akan menjadi lebih fokus dan juga dapat bahagi masa sebaik mungkin ketika bekerja. 

2- SEDIAKAN RUANGAN KHAS 

Ruangan khas untuk bekerja dari rumah juga perlu ada kerana ianya memainkan peranan yang sangat penting. Mestilah kita tidak mahu campurkan ruangan rehat dan juga berkerja di tempat yang sama kan?

Jadi dengan adanya satu lagi ruangan yang khas untuk bekerja dapatlah anda fokus dan bekerja dengan keadaan yang selesa seakan-akan bekerja di pejabat rumah.

3- LETAKKAN TARGET DAN MATLAMAT 

Penting jugak untuk kita ada matlamat atau sasaran bila buat sesuatu kerja atau bisnes. Ini boleh membantu kita lebih fokus dan lebih semangat nak buat. 
Set target atau matlatmat adalah perkara yang kita perlu buat sebelum mula berniaga, supaya kita tahu kita berniaga @ bekerja bukan hanya suka suka. 

Sama juga bila berniaga kena ada BIG WHY, kebanyakan antara kita, BIG WHY adalah anak anak dan keluarga. Bila kita ada target, kita akan jadi lebih fokus untuk lebih usaha mencapai apa yang kita inginkan. 

4- DIDIK AHLI KELUARGA MEMAHAMI ANDA

Pastikan ahli keluarga seperti suami, anak anak faham kita ada tugas lain selain buat kerja rumah. Anak anak jika diasuh dengan cara komunikasi dengan baik, mereka dapat memahami tugas ibu bapa mereka. 

5- PILIH KERJA ATAU BISNES ONLINE YANG SESUAI

Ada yang suri rumah atau dah bekerja pun sekarang ini tetap juga buat bisnes untuk menambah sedikit sebanyak pendapatan. Di sinilah penting untuk memilih bisnes yang sesuai, risiko rendah dan tak perlu keluar duit modal banyak. Betul tak? Macam saya sendiri, saya memilih berbisnes Shaklee. Walaupun work at home - mom dan fulltime shaklee distributor, bisnes ni betul² ajar saya,

Setiap 24 jam tu sangatlah berharga. Masa untuk berfikir, bergerak, merancang. Gembira dan syukur sangat mulakan bisnes Shaklee 5 tahun lalu, yang asalnya hanya inginkan kesihatan yang baik dan ikhtiar hamil. Alhamdulillah sekarang di sini, jana pendapatan dengan payslip dari rumah.Dan satu misi lagi nak bantu ramai lagi yang perlukan extra income tambah baik ekonomi keluarga dan ikhtiar untuk lebih sihat. 

Inilah sebabnya saya memilih KERJA DARI RUMAH SECARA ONLINE dengan bisnes Shaklee ni, ianya sangat SIMPLE, SISTEM DAH TERSEDIA, FLEKSIBLE DENGAN CIRCLE YANG BEST!

Apa tunggu lagi, jom join BISNES ONLINE SHAKLEE bersama team SafaRich Group sekarang! Kami akan guide anda step-by-step untuk mulakan Bisnes Shaklee anda.


CLICK DAFTAR AHLI SEKARANG UNTUK JADI AHLI SECARA PERCUMA & TERUS MULAKAN BISNES SHAKLEE ANDA SEKARANG !

Perlukan bantuan? 

Contact saya Ifah – 019-9357375

(Click to WHATSAPP).

#NextLevelBlogging

#BlogMegaShaklee

#ShakleeThrive2023

#ShakleeTriumph2023


Comments

Popular Posts